Saturday, March 1, 2014

Lõngajääkidest sokid.


Vahel tuleb selline tunne, et ei viitsi uut kudumisprojekti alustada, sobivat lõnga oma põhjatust lõngakastist otsida või veel mingi muu põhjus. Seekord ei viitsinud lõnga vihist keraks kerida, ei viitsinud tooli tuua, et kapi otsast kerilaud alla tõsta :) Hull lugu kui inimene nii laisk on :). Aga ma luban, et kohe kui siin kirjutamise lõpetan, hakkan lõnga kerima!

Et mitte niisama istuda suure laiskuse tõttu, otsustasin lõngajääke vähendada.. Mõte oli üllas!  Aga kui sokid valmis sain, siis pidin tõdema, et nii vähe sain ära kasutada. Neid tutsakaid on endiselt terve ports... tee või 100 paari (väikese liialdusega).


Esmapilgul ei tundunud sinine ja roosa ülse kokku sobivat, aga lõpptulemus on mu meelest päris talutav. Kudusin kahte sokki korraga (ka esmakordne kogemus), et maksimaalselt lõngad ära kasutada. See toimis. Ja sokid said ka üllatavalt ruttu valmis.


Sokkide taustal on ka minu käsitöö, millega praegu tegelen :) Mulle nii meeldib puid raiuda... ja just kirvega (mitte puulõhkumismasinaga). Nii hea trenni eest, sest mööda maanteede ääri sörkimine mulle ei meeldi :)

Sokid on vabad  ja omanikuta.
Suurus: 38
Vardad: 2,5
Lõngad: igasugused villaste ja villaseguste lõngade jäägid.

Mõtlesin, et panen siia ka mõned kudukaardid ritta, kus ka sokke näidatakse:

Hannu Hautala, Soome
Ivi, aitäh rippuvate sokkide eest! :)

Toomas Tuul, Eesti

Anu Tuominen "Pure Colours" 2001 (huvitav, sokk on pooleli, aga kust kanna sisse juba auk on saanud?)

Saadetud Venemaalt, muid andmeid kaardi kohta ei ole.

Lähen nüüd lõnga kerima, müts tahab kudumist :)

11 comments:

  1. See mõnus sinine maandab selle plikaliku roosa nii hästi ära - tekib hoopis mõnus värvikooslus! Puid meeldis mulle ka lõhkuda, praegu pole lihtsalt võimalust. Kõhulihastele trenn missugune! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadri, tänud!
      Ma polegi siis ainuke, kes sellisest tööst mõnu tunneb :)

      Delete
  2. Väga vahvad sokid-oma kinnaste näitel tean et need võivad üllatavalt vähe lõnga võtta,aga vähemalt mingi osa juppidest sai uue elu:)...räägi natuke korraga kudumisest...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tänud, Kai!
      Imelik lugu jah nende lõngajuppidega, nagu oleks mitte millestki sokid teinud :)
      Korraga kudumine on väga lihtne... vaja ainult kahte komplekti vardaid. Muid trikke ei kasutanud :)

      Delete
  3. Pole sa midagi laisk, nii suure hunniku puid oled lõhkunud. Ja vahel võib ka natuke laisk ka olla. Peagi on kevad ja aiatööd, siis pole enam aega laisk olla. ;)
    Armsad sokid. Tegelikult need kõige lemmikumad sokid tulevadki lõngajääkidest. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diana, armas lohutus :) Kevad tuleb sellise hooga, et varsti ongi sedasi aiatööde aeg käes. Mul on juba osad seemned pottidesse külvatud ja rohelised ninadki väljas.
      Mulle ka meeldivad just sellised kirjud, lõngajääkidest sokid. Mõne lõngaga tuleb meelde, millest see jupike üle jäi :)

      Delete
  4. Toredad sokid! Pidin just ka küsima, kas kudusid kaks sokki korraga ringvarrastel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tänan, AlleRaa!
      Ringvarrastel korraga kududa pole ma proovinud... arvan, et ega vist ei proovi ka :)

      Delete
  5. Lõngalõpusokid on toredad! Mul on üks vahva tuttav, kes naudib lõngalõpusokke sel määral, et ... parimad sokid on lõngajuppidest ja kootud nõnda, et ei ole üldse mingit mustrit moodustatud ega kaht sokki vähimalgi määral püütud sarnasteks kududa! :)
    Ja kaardid on toredad!

    ReplyDelete
  6. Aitäh, Elina!
    Vahva sõber, kes selliseid toredaid sokke koob! Mina nii ei saa, ma pean isegi kirjust sokilõngast ühesugused sokid saama... kiiks vist selline :)

    ReplyDelete
  7. Nii ilusad sokid, võtan ka hoogu, et juppidest kududa:)

    ReplyDelete